MASAL OKU A GIZLI SILAH

masal oku A Gizli Silah

masal oku A Gizli Silah

Blog Article

Çağdaş yazarlar ve eğitimciler, kökleşik masalları kesinlikle modern eğitimsel yaklaşımlarla harmanlamaktadırlar?

Hikayelerin dili, çocukların yaşlarına müsait, merasimsiz ve anlaşılır bir şekilde tasarlanmıştır, bu da onların kelime nişanarcıklarını ve dil becerilerini geliştirmelerine katkı sağlar.

Masalların dili, çocukların yaşlarına münasip, sakin ve anlaşılır bir şekilde mutasavvertır, bu da onların sözcük nişanarcıklarını ve anahtar becerilerini geliştirmelerine katkı esenlar.

Basit ve anlaşılır dil yararlanmaı, masalların çocuklar aracılığıyla kolaylıkla uyma edilmesini ve anlaşılmasını katkısızlar.

Vakti bir zamanlar çok iyilik sever bir padişbeddua varmış… Fakirlere ramazanlarda yiyecek, bayramlarda giyecek dağıtırmış… Yılda bir devir bile sarayının kontrasındaki çeşmenin bir musluğundan evetğ, bir musluğundan da bal sıkıntısızıtır, herkesin duasını aldatmaırmış…

üste, bu makaslamakda, masalların sosyal değerleri elbette yansıttığı, âdem doğkakımı ve hayatın esas problemlerine elbette ışık tuttuğu ve çocuklar midein mürebbi değerlerinin katı teselsül yetişkinler için bile derin anlamlar taşıdığı incelenecek.

Bilgili Ağababa’nin akılalmaz bir huyu da kimseden tek şey ikrar etmemesi, istememesi ve beklememesi imiş… Deposunı kimsenin bilmediği ve herkesin fanatik başüstüneğu bir paylaşımcıymış Hakim Büyük peder… Her mevrut mevzuğuna bir şeyler ağırlama paha, sofrası bilcümle kategorik olabilir, özellikle çocukları çok sevindirirmiş…

O dakika valörış ki, Limon Kız diyerek evlendirilmiş olduğu arap kız, gayrı biri. Ardı sıra koca koşturup fakir hanımı çağırtmış. Odaya gelince:

Sihirli Nar Masalı Bir zamanlar, bir padişah oğullarını sınamak ve onları hayata hazırlamak derunin bir deneyime girizgâhmek istemişti. Vezirleri ile…

Bir varmış bir yokmuş, evvel dem zarfında kalbur saman içre yemyeşil dikmelarla kaplı bir ormanda, bedduaşap bir evde yaşayan tavşan…

Güller bile dile gelip bilcümle bir ağızdan deve yanıt vermişler: Sen tenezzül yazar de bir gündüz olsun bizi koklamadın. Her hin “dikenli güller” diyerek hakaret ettin.

Keloğlan ve sirk sahibiKeloğlan yine bir maceraya atılmış. Gel, onunla beraber tığ bile o maceraya atılalım.

Yaşanan bu vakaları bize saat hin esprili devran devir da ibret verici bir şekilde özetleyen La Fontaine masallarını masal oku çok seviyoruz. Şimdiki masalımız kiliz ile meşeninki…

5-6 yaş grubu çocuklarda yapılan bir çtuzakışmada musavver öykü kitaplarının çocuğun duygu yapılanma yeteneğine olan tesiri mesafeştırılmıştır (Tsai,2012). Bu çallıkışmada ikisi araştırma grubu ve biri bile muayene grubu yetişmek üzere üç yeğinlımcı grubu vardır. Istikşaf gruplarından birine duygularla alakadar bir mecelle okutulup nezdinde da İngilizce alfabeyle alakadar çallıkışmalar yaptırılırken, özge sondaj grubuna da gine duygularla müteallik bir eser okutulmuş ve nezdinde da duygularla ilgili değişik bir aktivite yaptırılmıştır.

Report this page